BAMAKO RALLY 8629 KILOMÉTER ,16 NAP, AVAGY ELINDULT A FLÚGOS FUTAM!

Elindult a flúgos futam a Lurdy ház parkolójából ma 14 órakor, sok új és régi próbálkozóval.

A Sztráda Rádióban és híroldalán napi rendszerességgel  2 csapat „Bamakós” ámokfutását  követhetik végig 16 napon át ,a leghajmeresztőbb hírekkel és fotókkal próbáljuk leírni a flúgos futam mindennapjait.

A két csapat az

 EUROBRILL ÉS SERCO EXPLORER TEAM

( Laci, Dodi és Kakuk András a sivatag bátor harcosai)

és a

MILLENIUM FLAKON TEAM

( www.geonauta.hu Trabant-expedíció ) Vadász Zsolt

szolgáltatja számunkra a híreket.

A csapatok ezekben az órákban Szlovénia útjait koptatják, hogy elérhessenek a nagy vízhez ,ahol átkelnek a fekete kontinens északi részére.

A kaland igazán itt kezdődik, hisz ami elromolhat ,az elromlik.

Ahol el lehet akadni ,ott elakad az autó.

És az afrikai 10 perc ,akár 5 óra is lehet.

Nem is beszélve a határokról és a folyamatos ellenőrzésekről.

A egymillió öszvér hazájában, akik rendszeresen megjelennek az út közepén, és a KRESZ csak jelzés szinten van jelen- már az aszfalton is kihívás közlekedni ,hát még a terepen.

A két csapat tagjairól nem mondhatjuk ,hogy rutintalan kezdők ,hisz nem először állnak rajthoz, de talán ők tudják a legjobban ,hogy nincs két egyforma verseny.

Vadász Zsolt, aki Trabantja nyergében már az egész világot „belovagolta” ,több könyvben megírta élményeit -ezen belül a Bamako Rally-ról is. (https://geonauta.hu/hu/trabant-konyv.html )

Vadász Zsolt elmondta ,hogy az NDK csodajárművével egy konvoj élén halad ,melyek tagjai már magába kuriózumnak számítanak.

Az egyik autó egy 1967-es Subaru 360 (talán két alkalommal lépett hazánk földjére ilyen jármű)  Hegedűs Imre kormányba kapaszkodó előadásában ,aki már közel 20 éve cseresznyevirág hazájában él.

A másik autó egy Subaru Forester és itt nem is az autó a kuriózum ,mert ha azt mondom, hogy egy 70 éves japán állampolgárságú úriember vezeti ,aki a japán nyelven kívül semmilyen nyelvet nem beszél-  talán el sem hiszik ,pedig ahogy az Üvegtigrisben Lali mondaná „pedig igaz”

Tehát így szaladunk neki ennek a 16 napnak és remélem a srácok sokszor net közelébe kerülnek ,ami valljuk be Afrikába nem egyszerű és rengeteg sztorival és fotóval örvendeztetnek meg minket.

Zárás gyanánt azon fiataloknak ,akik nem ismerik a Trabant életérzést – egy rövid monológ a genoauta.hu  oldalról:

„Első pöffenet.
Beülsz és megpróbálsz kinézni az előtted lévő síküveg terméken.
Mi ez? Tank?
Az úgy van, ha a piros lámpánál az első vagy a sorban, magad előtt kihagysz egy helyet, mert ha beállsz a lámpa alá, nem látod, mikor vált zöldre. A többiek azt hisznek, amit, és úgy tülkölnek, ahogy akarnak.
Következő. Szervek. A kormány, mint kezelőszerv megvan. Közvetlenül a mellkasod előtt. Pedálok. Három. Mind a három egy láb alatt. Nem vicc. Mikor megvettem a Trabit, motoros csizmában mentem érte. Nem jutottam el a beszállásig. A tulajdonos hölgy rózsaszín plüsspapucsában vezettem az első benzinkútig. Ott meg a kiszállás lett volna necces, úgyhogy ablak leteker, a kulcs a kutasnak kiad, és amíg megtankoltak, visszahúztam a csizmát.
A felszállási lista következő lépése: húzzuk be az ajtót. A folyamat összetett. Nem nyugati színvonal, azaz ha nem húzod be rendesen, kinyílik útközben. Ha túlliheged az ajtóbehúzást, átdob az anyósba. Túlméret. Ajtó behúzva.

Irány Afrika!”

Légy te az első hozzászóló

Válaszolj