Mostantól Budafok lehet a borínyencek Mekkája

Új arculatot kap Budafok: „Fiatalos lendületet és modern látásmódot” várnak a YouInHerit városfejlesztési pályázat kiírói

Budafok-Tétény Önkormányzata nemrég ötletpályázatot írt ki kerületük marketingstratégiájának megalkotására. A pályázattal a fiatal generációt szeretnék bevonni és az ő szemüvegükön keresztül, friss nézőpontokkal, színes elképzelésekkel hívnák életre ezen budapesti kerület borászati és turisztikai örökségét. A pályázat keretében olyan ötleteket várnak, amelyek a „Budafok-Tétény, mint bornegyed” imázs kialakítását szolgálják. A XXII. kerület ugyanis bornegyeddé avanzsál. Az ötletek jöhetnek bárkitől, aki képes újszerűen, előremutatóan megfogni Budafok-Tétény szellemét és arculattá formálni azt.

Napjainkban talán már csak a kerületi lakosok tudnak róla, hogy a XXII. kerület milyen turisztikai hagyatékkal, borászati örökséggel rendelkezik. A YouInHerit elnevezésű pályázat ezért is indult önkormányzati kezdeményezésre. A pályáztatás célja módot találni arra, hogy a kerületen kívül is híre menjen az izgalmas városrész vonzerőinek: a bájos, természetközeli, keskeny utcáknak, a hűvös borospincéknek vagy a vízpart kellemes közelségének, méghozzá úgy, hogy széles körben elérje és megmozgassa az embereket.

Természetesen a kiírók nem csak helyiek pályamunkáit várják, minden 18 és 35 év közötti európai uniós állampolgársággal rendelkező fiatal beadhatja kidolgozott ötletét akár egyénileg, akár csapatban, ehhez pedig minden szükséges háttéranyagot megkaphatnak a jelentkezők. A YouInHerit program lényegi eleme ugyanis a fiatalok hagyományőrzésének előmozdítása, oly módon, hogy korosztályukból adódóan a modernitás is érvényesüljön, ezzel új aspektusba helyezve a hagyományok továbbélését.

Berényi Vince, a Magyar Turisztikai Ügynökség stratégiai marketingért felelős igazgatója és egyben a pályázat zsűrijének tagja szerint ez a pályázat lehetőséget teremt arra, hogy ne csak a bejáratott városfejlesztési gyakorlatok érvényesülhessenek, hanem teljesen friss, üde és innovatív perspektívák is megvalósulhassanak. “A szakemberek olykor a megszokott és előtérbe helyezett értékeknél ragadnak le, míg a szakmai kötődéssel nem rendelkezők friss szemmel új és vonzó üzenetekre hívhatják fel a figyelmet és olyan új nézőpontot tudnak behozni a képbe, amely a meglévőket kiegészítve egészen új kontextust hozhat egy város arculatába, imázs menedzsmentjébe.”

 “Úgy gondoljuk, hogy a mai fiatalok olyan meglátásokkal, ‘out of the box’ ötletekkel rendelkeznek, melyek implementálása pozitív hatással lehet kerületünk ismertségének növelésére, és segíti Budapest Bornegyedeként való feltörekvését”tette hozzá a kerület alpolgármestere, Szepesfalvy Anna.

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogyan értendő, hogy egy városon belül a kis egységek saját arculattal bírhatnak, ugyanakkor igazodnak Budapest autentikus városképéhez. A kerületek sajátos értékei, atmoszférája nem csak az ott lakóknak lehet fontos: megragadhatóvá, mindenki által befogadhatóvá, közös kinccsé tehető, hogy minél szélesebb réteg részesülhessen belőle. „Minden városrésznek megvan a maga íze, illata, története, ami alapján a saját identitását felvállalhatja. A város nem egy homogén massza, részei saját mesével és történettel rendelkeznek, ami alapján leképezhető az identitás, arculat és tágabb értelemben a hely szelleme”véli Dr. Schneller Domonkos, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár.

Szepesfalvy Anna alpolgármester szerint az emberekben Budafok-Tétényről több gondolat is felötlik, mint például az élesztő, a Törley, a gombapincék és a borfesztivál. A cél, hogy a XXII. kerület neve határozottan egyet jelentsen a borral, a pezsgővel, a fiatalos lendülettel, a Pincejárattal és a borfesztivállal. „A kerület szlogenje jól szemlélteti ezt, miszerint mi vagyunk a ’kisváros a nagyvárosban’. Budafok-Tétény egy pezsgő kerület, ahol számos színes program várja az idelátogatókat. A bornegyed koncepció ezt csak erősítené és még színesebbé tenné kerületünk palettáját.”

A zsűritagok kiemelték, hogy arra számítanak, a legjobb pályamunkák ötleteiből ténylegesen meríthetnek marketingstratégiájuk felépítésében. „Amennyiben a városvezetés és a résztvevő partnerek egy pályázati projekt tervet arra méltónak találnak és a megvalósíthatóság elé sem költségvetési, sem egyéb akadály nem gördül, akkor természetesen úgy lesz teljes a történet, ha a megvalósítási szakasz sem marad el”hangsúlyozta Berényi Vince.

A pályázatról bővebben a https://budafokteteny.hu/YouInHerit weboldalon tájékozódhat.

Ütemezés:

  1. augusztus 20. – Pályázatok leadásának határideje
  2. augusztus 24. – Ötletek előszűrése, az értékelési szempontok alapján legígéretesebb pályázatok, ötletek, összesen 5 db Pályázat kiválasztása a felkért szakmai zsűri által
  3. augusztus 30. – Döntő – a legígéretesebb pályaművek végleges prezentálása, eredményhirdetés a Budafoki Borfesztivált megelőző napon

Díjazás:

Az 1. helyezett nyereménye: 300.000 Ft és a Magyar Turisztikai Ügynökség által felajánlott 4 borból álló borcsomag

A 2. helyezett nyereménye: 200.000 Ft és a Magyar Turisztikai Ügynökség által felajánlott 4 borból álló borcsomag

A 3. helyezett nyereménye: 100.000 Ft és a Magyar Turisztikai Ügynökség által felajánlott 4 borból álló borcsomag

Különdíj: 6 palack borból álló válogatás a Soós István Borászati és Élelmiszeripari Szakgimnázium és Szakközépiskola jóvoltából

Légy te az első hozzászóló

Válaszolj